Ahir, Iguana Teatre estrenà al Teatre Micalet de València l'obra Petites tragèdies, amb l'encertada dramatúrgia i direcció de Pere Fullana. Es tracta d'una adaptació lliure del cicle de quatre peces d'Aleksandr Pushkin l'acció de les quals transcorre a l'Europa occidental (Espanya, França, Austria i Alemanya) en diferents èpoques.
En entrar al pati de butaques, l'escenografia, versàtil i eficaç, ens recorda el vestuari o camerino dels actors i l'actriu. Conté un penja-robes, un moble i tres tocadors mòbils amb alguns elements amb què es caracteritzen els distints personatges (perruques, fotografies, caps de maniquí, barrets...). La seua disposició situa l'espectador gairebé dins del propi camerino on s'esdevé l'actuació de la cantant en el quadre de Don Juan, en un joc d'enganys que continuarà al llarg de la funció. Tot és teatre i, com a espectadors, en formem part d'un ritual de transformació constant dels actors en personatges diferents; si més no, tant com els caps de maniquí del tocador de l'esquerra de l'escenari moguts per Rodó Gener per remetre'ns al públic que escolta la cantant.
Quatre històries dramàtiques, representades en clau de comèdia, on la sàtira està ben present; quatre relats breus basats en tres obres (Don Juan o El convidat de pedra, El cavaller avar, Mozart i Salieri) més un particular Faust; uns personatges de la literatura universal que representen passions universals com l'amor, la luxúria, l'engany, la cobdícia, l'avarícia, l'ambició o l'enveja, pecats que porten alguns dels personatges fins i tot a l'assassinat.
Tres actors defensen magistralment múltiples personatges, amb diferents canvis de registre i, fins i tot de rol: Rodó Gener fa el paper de marquesa i Marina Nicolau el paper de Mozart.
Els canvis d'acte comporten el canvi de personatges i un lleuger moviment de decorat que és resolt fàcilment amb la projecció del títol sobre la paret del fons, la il·luminació i la nova posició d'algun dels mobles (cadires, aparadors, tocadors) que hi havia en escena.
En aquesta versió lliure, Iguana Teatre trasllada les quatre paràboles a l'actualitat a través d'algunes accions, cançons, espais, vestuari, elements d'atrezzo… perquè el públic senta que el veritablement essencial de les "Petites tragèdies" continua sent vigent hui en dia.
Fitxa tècnica:
Intèrprets Rodo Gener, Carles Molinet i Marina Nicolau
Il·luminació Toni Gómez
Escenografia Jordi Banal
Vestuari Bel Cirerol
Dramatúrgia i direcció Pere Fullana
Tècnic de llums i so Juanro Campos
Construcció atrezzo i escenografia Pablo Sacristan, Dídac Roig, Julia Gómez i Naiara Yerobi
Assessorament lingüístic Carme Planells
Disseny gràfic i fotografia Naiara Yerobi
Enregistrament videogràfic Bernardo Arzayus
Promoció i comunicació Gemma Prats
Distribució Santi Celaya
Disseny de producció Carles Molinet
Producció executiva Jordi Banal
Il·luminació Toni Gómez
Escenografia Jordi Banal
Vestuari Bel Cirerol
Dramatúrgia i direcció Pere Fullana
Tècnic de llums i so Juanro Campos
Construcció atrezzo i escenografia Pablo Sacristan, Dídac Roig, Julia Gómez i Naiara Yerobi
Assessorament lingüístic Carme Planells
Disseny gràfic i fotografia Naiara Yerobi
Enregistrament videogràfic Bernardo Arzayus
Promoció i comunicació Gemma Prats
Distribució Santi Celaya
Disseny de producció Carles Molinet
Producció executiva Jordi Banal
Fotografies de l'entrada: Anna Gascón
Altres comentaris en web o premsa: - arabalears - El quaderno de Pedropan o
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.